Oligopsonios e prezos

Nunha economía de libre mercado síguese o principio de libre concurrencia, é dicir, onde oferentes e compradores non teñen capacidade de influir nos prezos. Cando os compradores son moitos e tamén o son os vendedores, dánse as circunstancias idóneas para a existencia da libre competencia e que os prezos se fixen en función das cantidades do produto que se desexa mercar ou vender.

 

 

Nos oligopsonios, mercados caracterizados por unha gran cantidade de vendedores pero con poucos compradores, é onde se fai realidade o lema da anterior imaxe. Eis o caso do mercado coma o lácteo onde os vendedores (gandeiros) son moitos e os compradores -as compañías lácteas- son poucas. A Comisión Nacional da Competencia vén de sancionar a 11 empresas con máis de 88 millóns de euros por pactar baixos prezos de compra de leite aos gandeiros.

Imagen de una explotación de vacas lecheras. EFE/Cedida por Capisa.

 

 

 

Acerca de gasilvar

Son profesor de Xeografía (3º da ESO) e de Economía (en Bacharelato) no Dpto. de Xeografía e Historia do IES Manuel Murguía de Arteixo.
Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *